Pozycjonowanie stron internetowych, a optymalizator konwersji

Aby stawki były optymalizowane pod kątem konwersji, optymalizator musi otrzymać informację, jak dużo reklamodawca jest w stanie za takie konwersje płacić. W tym celu korzysta się z wartości CPA, czyli tak zwanego kosztu pozyskania.


Pozycjonowanie stron internetowych, a optymizator konwersji

W przyszłości jedynym sposobem określenia tej wartości na koncie AdWords ma się stać docelowy CPA, czyli średni koszt, który reklamodawca chce ponosić za uzyskanie pojedynczej konwersji. Może on mieć inną wartość dla każdej grupy reklam w kampanii, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych http://mateuszkozlowski.pl/.


Pozwoli to na kontynuowanie kampanii na podobnym poziomie skuteczności od momentu zastosowania automatyzacji. Oczywiście podstawową zasadą jest ustawienie docelowego CPA poniżej średniej wartości konwersji - wtedy różnica obu wskaźników będzie zyskiem z kampanii w nakierowaniu na pozycjonowanie stron internetowych. Optymalizator konwersji jest dostępny jako metoda określania stawek w ustawieniach kampanii.


Jeśli zdecydujesz się na jej użycie, po jakimś czasie koniecznie porównaj uzyskane wyniki z tymi sprzed wprowadzenia zmiany (gdy stawki były ustawione ręcznie). Jeśli wyniki się pogorszyły, należy przemyśleć kwestię powrotu do ręcznego określania stawek lub zmiany wartości docelowego CPA. To, czy stosowanie „Optymalizatora konwersji” będzie korzystne w twoim przypadku, zależy od wielu czynników.


Przede wszystkim zawsze możesz to sprawdzić W praktyce - jeśli skuteczność spadnie, da się powrócić do ręcznego określania stawek bez utraty ich pierwotnych wysokości. Trzeba pamiętać, że ręczne dostosowywanie stawek daje największą kontrolę nad kampanią i pozwala uwzględnić wszystkie czynniki wpływające na optymalną stawkę każdego ze słów kluczowych. Wymaga to jednak nieco pracy i częstych analiz skuteczności, na przykład z powodu zmian sezonowych. Jeśli nie możesz poświęcać odpowiedniej ilości czasu na określanie stawek dla słów kluczowych, przemyśl zastosowanie automatyzacji.