Jego zaletą jest dokładniejszy dobór rozmiarów opony, dętki lub obręczy, niż w przypadku mierzenia ich w calach

Na końcu warto wspomnieć, że dętki mogą być wykonane z różnych materiałów, ale zdecydowanie najczęściej spotykamy warianty butylowe i lateksowe. Zwróć uwagę, aby nie przyszczypnąć dętki podczas ostatecznego montażu opony. Dla przeciętnego użytkownika opony rowerowe z osobną dętką okazują się wystarczające. Jego zaletą jest dokładniejszy dobór rozmiarów opony, dętki lub obręczy, niż w przypadku mierzenia ich w calach. Opony rowerowe to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego jednośladu. Dętki z zaworem Presta spotykamy w rowerach o zacięciu bardziej sportowym, a w modelach miejskich i trekkingowych często możemy znaleźć wersje z zaworem samochodowych zwanym także Auto lub Schrader. Dętki rowerowe mają różne rozmiary, wyrażane w calach, które naturalnie dopasowujemy do obręczy. W większości przypadków opony rowerowe są wyposażone w osobne dętki. Dętki MTB będą miały podany zakres szerokości od chociażby 2 do 3 cali. Obecnie rozkład jest taki, że większość rowerów szosowych i MTB, w tym wszystkie z wyższej półki, mają zamontowane dętki z wentylem Presta. Lekkie dętki są wybierane przez osoby, uprawiające profesjonalne kolarstwo szosowe, w którym każdy gram decyduje o możliwości rozpędzenia roweru do większych prędkości. Aby zapobiec przebiciu dętki przez przyszczypnięcie i uzyskać największą skuteczność opony, zalecamy regularne sprawdzanie i uzupełnianie ciśnienia w oponie przed każdym wyjazdem. Przekonaj się, jak wytrzymałe i odporne na przebicia mogą być dętki rowerowe najlepszych marek. Nasz sklep zapewnia bardzo szeroki wybór - znajdziesz tu dętki odpowiednie do każdej dyscypliny kolarskiej. Z powyższego zestawienia jednoznacznie widać, że dętki lekkie mają przewagę nad zwykłymi jedynie gdy przyrównamy ich wagę. Prawie wszystkie dętki na pierwszy rzut oka wyglądają podobnie, ale mogą jednak różnic się między sobą. Ponadto rodzaj wentyla może zależeć także od rodzaju dętki i jej zastosowania – inne znajdziemy w dętkach do jazdy górskiej, inne w tych do jazdy szosowej. Natomiast zbyt mocne napompowanie dętki zmniejsza komfort jazdy, ale zabezpiecza oponę przed uszkodzeniem i jest konieczne w przypadku osób cięższych. Niezależnie od wybranego modelu warto zainwestować w dętki rowerowe, które odznacza doskonała wytrzymałość i dobra jakość, po to, aby jak najrzadziej dokonywać ich wymiany. Dętki rowerowe są komorami z elastycznego materiału, które umieszczane są między oponą, a obręczą koła. Dętki do rowerów szosowych mogą mieścić się w zakresie od na przykład ¾ do 1 cala.